05-03-2007

Freedom, that's just people talking

Het is vandaag (een) Johnny Cash-dag.

En dat betekent, vreemd genoeg, dat het bijna zomer is. Ik weet ook wel dat we theoretisch gezien eerst nog een stuk lente moeten doorworstelen, maar omdat wij als mensheid die dingen zelf verzonnen hebben 'zomer' en 'lente', kunnen we dat best ook zomaar veranderen. Dus ik vind dat we dat moeten doen, en dat het nu zomer is, want Johnny Cash past bij de zomer. Bij de zon in je ogen en een T-shirt aan en in het gras liggen enzo.

Kadootjes krijgen is leuk. Kaarten of post krijgen is ook leuk, maar dat lijkt een beetje op een kadootje - alleen is het kadootje dan een stukje tekst. Wat dat betreft is het hele leven misschien wel één grote kadootjes-uitreiking (verjaardag noem je dat natuurlijk), maar niet elke kadootje is even fijn. Soms zit er ook een grote stinkende hondendrol in, en dat je het papier dan openscheurt en je het perongeluk over je handen smeert, en vlekken maakt op je broek, en dat het op de vloer valt, en dan ben je een half jaar bezig met het poetsen en boenen van de vloer des levens, snap je wel.

En dan zal ik verder maar niks zeggen over meneer Wilders en zijn 14 peiling-zetels.

Maar ik wil wél nog iets zeggen over hoofddoekjes enzo. Ik weet wel dat het een uitgekauwd onderwerp is, maar tóch, maar tóch heb ik daar nog twee dingen over te melden.

Ten eerste, zaterdag zag ik iemand met een boerka lopen, in het centrum van Den Haag! Yee, dat is heel bijzonder, want volgens mij zijn er in Nederland maar 200 vrouwen die dat ook écht dragen.
Ten tweede, waarom doen vrouwen die een hoofddoekje dragen make-up op? Ik dacht dat dat hoofddoekje was zodat ze er zó onaantrekkelijk uit zouden zien, dat mannen er niks meer aan vinden - maar om dan tóch make-up op je hoofd te gaan smeren, dat is toch niet helemaal logisch? En ik vind dat mensen logisch en consequent moeten zijn in hun overtuigingen, behalve als ze geen overtuigingen hebben. Waarom ze er dan überhaupt voor kiezen om hun haar te verbergen en niet hun tieten, bijvoorbeeld.. nouja, dat doen ze natuurlijk ook wel, maar je kan je ook voorstellen dat ze met wat kussentjes of rare jurken hun lichaamsvormen totaal zouden verbergen, en dan zou hun haar veel minder muf worden. Want ik denk dat dat gebeurt als je de hele dag een doekje over je hoofd hebt. Volgens mij word je daar ook sneller kaal van, trouwens.

Maar kan een vrouw wel kaal worden?
Maar kan je wel normaal zijn?
Maar is het erg om iemand dood te maken?

Geen opmerkingen: