09-03-2007

Are you? Really?

Johnny is in the basement, mixing up the medicine /
I'm on the pavement, thinkin' bout the government..

Etcetera, etcetera.

Ik dacht, ik ga naar die Sixties-tentoonstelling, ik kijk een beetje rond, ik zie vast veel interessante dingen, maar het enige wat er hing was Andy Warhol, en dat kent iedereen: Yves Klein, dat kennen sommige mensen: Karel Appel, dat kent iedereen maar das niet echt heel mooi. En voor de rest was het een verzameling minder bekende schilderijen die eigenlijk niet echt een geweldig goed beeld gaven van wat er nou precies aan de hand was in de Sixties.
Dus, mijn advies aan iedereen: ga naar het gemeentemuseum in Den Haag, koop een kaartje, kijk even rond op de Sixties-tentoonstelling en ga dan snel naar beneden, naar de Wonderkamers, want daar hebben ze best dingen die de moeite waard zijn. Nee, echt! Als je gaat, ga ik mee.

En dan, als je er uit komt, en het regent zachtjes, en het is grijs en bewolkt, en je gaat naar de auto toe, en je steekt over, en je struikelt over de stoeprand, en je valt, en je landt, en je landt ongelukkig, en je landt op je hoofd, en je breekt je schedel open, en je bloedt, en je hersens liggen over de grond, en je bent gewoon dood, zomaar, dan is het niet MIJN schuld, hé.
Maar ik denk niet dat dat gebeurt, hoor. De kans daarop is niet zo heel groot. Maar dat soort dingen kunnen natuurlijk alsnóg gebeuren.

Maarrr goed. Je kan ook gewoon thuisblijven. Lekker veilig. Lekker TV kijken. Lekker muziekje aan. Chips erbij. Biertje erbij. Luie stoel erbij. Schoenen uit. Gordijnen dicht. Pizza erbij. Licht uit. Pizza en andere troep weg. Luie stoel weg. TV uit. Bed erbij. En dan je wekker niet zetten en een gat in de dag slapen.

But don't follow leaders, a'watch yoah pawking metahs!

1 opmerking:

Anoniem zei

Als ik ooit mijn schedel breek, dan sue ik je, bastaard!