13-09-2006

Gif blijft?

Woorden die eindigen op -atie zijn statig en belangrijk.

Concentratie, natie, connotatie, assosiatie, inflatie, stagnatie.

Inflatie en stagnatie zijn woorden die bij elkaar horen als vis en water. Als brood en water. Water en wijn. Zoveel woorden horen bij elkaar. Eigenlijk hebben ze niet eens zoveel met elkaar te maken, maar tóch horen ze bij elkaar, want, ja, dat komt nou eenmaal zo uit.

Ooit heb ik wel eens een programma gezien dat de theorie verkondigde dat de mens vroeger half in zee leefde. Hij sliep wel op het land, dus op het strand ergens dan zeker, maar hij ving vis en liep de hele dag in het zoute water rond. Dat zou dan verklaren dat wij geen vacht hebben - dat is immers onhandig in het water. En het verklaart waarom wij als énige zoogdieren zóute tranen hebben, geloof ik. Hoe dat precies zat weet ik niet meer.

In elk geval is het een leuk idee, vind ik. En het is inderdaad raar dat wij geen vacht hebben. Het had me best wat geleken, een vacht. Behalve in de zomer natuurlijk.
En een staart ook, trouwens. Als wij een staart gehad hadden, waren er vast veel meer soorten sport geweest. En dan had je eigenlijk een soort derde arm. Best handig, lijkt mij. Maar het enige dat we nog over hebben is één miezerig botje, en het steekt niet eens uit. Wat voor soort evolutie kan er nou voor zorgen dat een staart verdwijnt? Als je 'm hebt gebruik je 'm toch? Hij zit niet in de weg, je kan er vanalles mee, dus hoe kan het ding dan verdwijnen?

Stomme evolutie ook altijd.

Maar daar is niks aan te doen, dus vat moed! En kin omhoog, en dan nu een geweldig wijze les:








Ik kan me niet meer herinneren of ik deze nou wel eens eerder gepost heb of niet. Volgens mij niet. Sowieso vraag ik me soms af of ik een verhaal niet gewoon allang voor de derde keer zit te houden.
Als dat het geval is en het gaat opvallen moet je een gil geven, dan ga ik wat origineler doen enzo, ok? Dan ga ik een cursus bodypainten doen en verslag uitbrengen, of alle steden die beginnen met een A bezoeken en een fotoreportage maken, of met iedereen die ik ken één voor één uit eten om een goed gesprek te beginnen dat ik dan hier publiceer, of James Brown mailen en hem vragen wat zijn favoriete ontbijt is.

AAAH!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, je zou wel een vreemd soort broeken moeten dragen als je een staart zou hebben. Bovendien is er niks minder geil dan een staart, die uit een harige kont groeit.

jesper zei

Oja.. dat is wel zo..

Ok. Alleen een staart voor mannen.