09-09-2006

[23:41:49] V: hmm die connectie is wel apart.

Een ontdekkingstocht door de dierentuin die mijn kamer is. Ik fotografeerde speciaal voor jullie alle wildlife in mijn kamer. Een hels karwei, let wel. En ik weet zeker dat ik minstens de helft gemist heb. Maar dat mag de pret niet drukken!

#1: De mot




















Jaja. Gisteravond kreeg ik bezoek van een klein motje. Hij glimde niet zo hoor, dat is de flits. Geem idee waar het beestje nu naar toe is - vast naar buiten, daar is het ook veel leuker dan in mijn kamer. Het grappige is dat ik net naar Audioslave - Moth (klik = luister, goed nummer hoor) aan het luisteren was op het moment dat ik dit motje ontdekte. Soms denk je dat ze het er om doen, he.

#2: Het mug-achtige beest




















Vast een mug, alhoewel hij iets kleiner was dan het standaard model dat hier binnenvliegt. En hij heeft een grappig patroontje - een soort zebramug, eigenlijk. Vast helemaal uit Afrika.

#3: De vlek




















Vast en zeker de restanten van een dier, maar onherkenbaar uitgespreid over een centimeter of anderhalf. Het spijt me.
Jackson Pollock, anyone?

#4: De lifter




















Veeg die verbaasde blik maar van je smoel - ja, dat is een schorpioen. Dat is toch ook een dier? Ok, een dode, maar dat maakt niet uit.
Kwam mee uit Zuid-Frankrijk. Hij heet Fred. Of eigenlijk.. nouja, Fred is goed genoeg. Hij zegt toch niks terug.

Concluderend kan ik stellen dat het overgrote merendeel (100%) van de dieren of dierlijke resten in mijn kamer behoort tot de categorie INSECT. Zonde, want zoogdieren zijn veel leuker. Daar heb ik er nog wel eentje van in huis, maar die zit liever beneden onder de kapstok.

Volgende week: een nieuwe spannende gedocumenteerde ontdekkingstocht door Jeeps' kamer!

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik krijg zo af en toe bezoek van naaktslakken. Apart, maar dat maakt ze niet meer welkom.

Anoniem zei

Op je kamer..?

Anoniem zei

Ja, verdammt!

Ik weet niet hoe ze er komen.

Ik heb trouwens toch mijn twijfels bij schorpioen als insect, het zal wel kloppen, maar zo deel ik ze nooit in. Schorpioenen zijn veel stoerder dan insecten.

jesper zei

Natuurlijk is een schorpioen een insect.. familie der spinachtigen, als ik mij niet vergis.

jesper zei

Ehm.. jawel, maar daar hoort die schorpioen niet bij.. die zijn sowieso niet dodelijk, alleen de allergrootste soorten als je pech hebt - en die zijn reusachtig veel groter dan deze Freddy.

Fenna zei

ho es ff.. zowel spinnen als schorpioenen zijn geleedpotigen! Insecten hebben 3 poten. Spinnen bijv niet. Ik heb geen zin om die van een schorpioen te tellen want dat zijn vieze beesten. Spinnen trouwens ook.

jesper zei

Quatch, welk beest heeft er nou GEEN drie poten.. als dat een criterium is ben jij ook een insect! Maar je hebt wel gelijk dat spinnen geen insecten zijn ja. Dat was ik weer vergeten, maar nu weet ik het weer. Belachelijke regel, als je 't mij vraagt.
Bovendien heeft een schorpioen er ook 8, net als een spin, maar hij heeft nog twee grijp-poten. Ik weet niet of die meetellen.