28-08-2006

Waar was Jamal?

Jean: "Schrijf maar een blog met tien dingen die leuk zijn aan Voorburg".

Makkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk. Tien leuke dingen aan Voorburg, daarvoor moet je echt hard zoeken. In mijn zoektocht ben ik langs de raarste dingen gekomen, en uiteindelijk heb ik een selectie kunnen maken. Daarmee zullen jullie nu gedeeltelijk geconfronteerd worden, omdat je maar drie foto's per post kan uploaden. Hoe handig.

10. Bejaardentehuizen















Voorburg telt welgeteld 5 zeer moderne, goed georganiseerde, vrolijk aandoende bejaardentehuizen. Het aantal bejaarden op straat is dan ook ongelofelijk hoog. Maar zeg nou zelf, bejaarden maken een stad toch juist extra gezellig? Altijd beleefd en vriendelijk, aanhangers van normen en waarden (kots) uit een betere tijd. Zorgen bovendien ook nog voor veel werkgelegenheid in de zorg.

9. Kerken




















Ik weet niet hoeveel kerken je precies hebt in Voorburg, maar ik kan er zo 5 opnoemen. Grotekerkfransekerkoudekerklelijkekerkdommekerk. Deze foto is van de allerleukste kerk, alleen al om het opschepperige 'Jezus geeft rust' (waarschijnlijk beter leesbaar als je deze foto op normaal formaat bekijkt) en de lokatie (naast een VMBO-school). Het hoge aantal kerken zal ook wel iets te maken hebben met het hoge aantal bejaarden. Hoe dan ook, het zorgt er vast voor dat ik sowieso een goed plaatsje krijg in de hemel, alleen al omdat ik een Voorburger.. Voorburgenaar.. ben.

8. Bereikbaarheid
















Ook al is het er nu een enorme puinzooi, omdat de Randstadrail gerealiseerd moet worden, toch is dit station geweldig. Want alle sneltreinen en stoptreinen op weg naar Den Haag stoppen hier ook. Waarom weet ik ook niet - waarschijnlijk omdat er een ministerie in de buurt zit - maar het is wel rete-handig. Voorburg telt nóg 3 treinstations, is aangesloten op het tram- en busnet van Den Haag en bovendien is er de ultiem gemakkelijke aansluiting op de A4 (volgens mij is dat de A4. Ja, volgens mij wel.).

Zo kan je heel makkelijk je opa en oma in Voorburg opzoeken.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Bejaardentehuizen, kerken en het station! Spannuuuuuuuund! Place your bets voor het allermooiste fantastischte plekje van Voorburg!

jesper zei

Niemand zei dat het spannend ging worden, Jean. Voorburg is nou eenmaal niet zo spannend. Maar je moet er iets van maken, he! Toch!

Anoniem zei

Hahaha, ik ben al vereerd dat ik MOCHT kiezen!