21-08-2006

LLOV

Er is iets vervelends aan alle soorten regenjassen. Poncho's, regenjassen, regenbroeken, vuilniszakken om je voeten, laarzen, capuchons, stuk voor stuk vervelende dingen.
Vooral capuchons en poncho's.
Capuchons omdat het een raar woord is, en omdat al je haar er plakkerig van wordt en de rest van je hoofd zweterig en warm, omdat je ze helemaal strak moet vastbinden als je niet nat wilt worden, want anders waaien ze af. En bovendien houden ze je haar wel droog, maar tegelijkertijd heeft dat óók geen zin omdat het tóch verneukt wordt door die dingen.
Poncho's omdat het mexicaans klinkt, en omdat het dom staat. Bovendien werkt het óók niet geweldig, want je benen worden alsnog nat en ook je armen, als je pech hebt. Bovendien vang je enorm veel wind in die dingen.

Het is natuurlijk een ander verhaal als je op het punt staat om compleet nat te regenen en een of ander meisje gratis 3FM-poncho's uitdeelt. Maar dan nog is het vervelend om speciaal iets aan te moeten om je te beschermen tegen de regen. Want regen is eigenlijk gewoon koud water en daar is niks mis mee. Als je moet kiezen tussen nat en koud of warm en plakkerig en bezweet en een regenpak/poncho met een debiele kleur, dan lijkt het me redelijk duidelijk.

Daarom doe ik zo min mogelijk regenkleding aan. Maar soms moet je wel eens.
Daar word je dan eigenlijk toe gedwongen door het kolereweer in dit kleine kutlandje. Soms krijg je wel eens het gevoel dat de zee het liefst dit stukje grond toch weer wil overspoelen. Maar dan, zeg maar, via de lucht. Het werkt redelijk, want het water staat hier nu al boven slootniveau.

Nu moet er gedownload worden. Alles wat ik 'ontdekt' heb en nog meer van datgene wat ik al kende, maar wat een goede indruk gemaakt heeft.
Hard werk, maar niet vervelend en het is de moeite dubbel (en dwars) waard.

Verveel je niet teveel!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dirty Pretty Things. Niet zeggen dat je dat gemist hebt. You fucking love it! YEAH! YEAH! YEAH!

Nou ja, ik heb me vandaag maar vermaakt met het immer geweldige Pro en volgende week naar Radiohead, schijnt wel een aardig bandje te zijn. volgend jaar ga ik ook moddergooien in Biddinghuizen.

jesper zei

Samen moddergooien dan maar, volgend jaar. En trouwens, wat genaaid van dat hele niks-gratis-in-Leiden-gedoe. Tss.