13-05-2006

Wat is het toch?

Opiaten.

Dat zijn geen stenen.

En nu moeten de stenen vernieuwd worden. Vervangen. Publieke druk. Het volk komt in opstand. Revolutie! Vernieuwing (dat is hetzelfde)! Kippen (dat is iets anders)!

Storen jullie je ook zo aan mensen die binnenkomen en dan weer weggaam maar de deur niet dichtdoen? De deur moet dicht. Noem me maar dwangmatig.

Maar zoals Romeinse keizers al doorhadden móet de wil van het volk ingewilligd worden. Panem et circenses. Waarom zou ik die stenen er niet uitflikkeren en er kippen voor in de plaats doen, of fietsen, of spaghettisliertjes, of herseninfarcten. Of plectra, of lui.
Lui, dat is een plurale tantum.
Of glassex, want daar zit een x in. Jammer dat je daar geen meervoud van hebt. Glassexen. Maar dat klinkt dan opeens een beetje dubieus. Wat zeg ik, een beetje!

Ik ga mij beraden en aan het eind van de berading komt keizer Jesperianus met een oplossing. Hij maakt een keuze.

Ik heb eigenlijk een hekel aan keuzes maken. Kan iemand anders dat niet voor me doen?

Et quis custodiet ipsos custodes?

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Opiaten zijn stenen?

Zowel wikipedia als vandale.nl wijst hierop:

opi·aat (het ~, -aten)
1. opium bevattend pijnstillend geneesmiddel

Niks geen stenen. Bovendien moet ik steeds denken aan het Toolalbum dat Opiate heet. En die heb ik nog niet geluisterd en daar heb ik ook geen zin in.

Fenna zei

ik vind opiaten ook maar een beetje nietszeggend.

ach die bewaken gewoon zichzelf

je kan ook ehh ja weet ik veel. sla gewoon de van dale open op een willekeurige plek en neem het eerste zelfstandige naamwoord wat je ziet. Daar stem ik voor.

Ik ben waarschijnlijk een van die mensen waar jij je zo aan stoort, dus ik kan me daar moeilijk zelf aan storen. WANT ik haat hypocriete mensen en dan zou ik er zelf een zijn, wat me nóg hypocrieter zou maken. Nouja, dit gaat de verkeerde kant op.

Anoniem zei

ik haat het ook als mensen de deur open laten staan. dat gebeurd dus áltijd bij mensen die mijn kamer binnenkomen, maar niet alleen als ze niks komen doen, ook als ze wel iets komen doen en dan blijft de deur open staan en dan moet ik HE-LE-MAAL opstaan om die deur dicht te doen. niet leuk.

jesper zei

Ja, goed, ze komen wel wat doen. Ze vragen of je iets op hun mp3speler wil zetten. Of of ze even mogen mailen met jouw computer. Of of je zin hebt in een appel. En dan gaan ze weg met de deur open. Of zo half dicht. Dat ze 'm achter zich dichttrekken maar niet in het slot, maar meer zo'n beetje half. Dat is nog irritanter.

Anoniem zei

jij bent echt into latijn zeg

jesper zei

Ach, dan heb ik dat toch niet voor niets zes jaar gehad. Als je het niet gebruikt heb je er niks aan, toch?
Bovendien, is dat een misdaad ofzo? ^^

Anoniem zei

Jesper.. heb je dat nou veranderd? Gisteren las ik ook 'Dat zijn stenen' geloof ik, maar nu staat er 'Dat zijn geen stenen'..

Hmm.

Anoniem zei

Ja, ik dacht het ook ja. Lekker dan. Maar het is wel goed zo.

Dixi? Het voelt wel ietwat discriminerend. Wat betekent het? :P

Anoniem zei

Het doet mij een beetje denken aan Dixie Land Music..

Anoniem zei

IK HEB GEZEGD


(jaja)