26-05-2006

T for Tango

lWaba-bawoebiedoebie-dabadabadaba!
Er is iets aan de hand.
Ik doe gewoon of er niks aan de hand is.
Waarom niet? Er is iets aan de hand hoor!
Nee joh, vergeet het. Het is niks. Geen punt. Niks aan het handje.
Goed, zelf weten. Hoor. Vraag me eens iets?
Hoe gaat het met jou? Met mij gaat het goed. Wat heb je vandaag gedaan? Weinig. Wat ga je morgen doen? Misschien iets meer. Ben je daar blij mee? Nee.

En dat was dan het absurde deel van vandaag - tijd voor wat normaals, vind je ook niet? Knik maar ja.
KNIK! VERDOMME!
*knik*
Goedzo.
Wat was het vandaag toch mooi weer. Het leek net alsof het helemaal niet regende, maar als je er dan doorheen fietst piep je wel anders. Als je dat gedaan had, was je nat geworden. Ik heb dat gedaan. Ik ben nat geworden. Niet zeik-drijfnat, maar wel nat. Nat nat nat nat nat nat nat nat.
Erg nat.
Grappig dat je dan ook weer opdroogt.
Zonder dat je het merkt.
Nou, grappig hoor.
Met dit soort weer moet het eigenlijk winter zijn. En dat je dan chocolademelk drinkt (die zo heet is dat je je bek brandt, uit een beker), en met een open haard. Met daarin een lekker vuurtje. Niet zo'n vet hoog vuur, maar een relaxed vuurtje, warm, het brandt wel, maar niet spectaculair. En iemand die viool speelt op de achtergrond. En een kussen op de bank, zodat je lekker kan hangen. En nog iemand erbij, zodat je kan zoenen. En een hond. Die ligt te slapen. En stokbroodjes met brie in de oven. Da's lekker joh, gesmolten brie. En een trui aan. En vervang die man die viool speelt eigenlijk maar door een CD. Otis Redding ofzo, of John Lee Hooker.
Of The Rolling Stones.
Maar jammer genoeg wordt het nu zomer. Van dat vieze plakkerige weer, met veel te veel insecten.
Getverderrrrie, aan je vóórbips?
Haha, insecten, ik vind het altijd grappig dat mensen daar bang voor zijn. Ik vind het ook niet fijn hoor, als er een wesp om mijn hoofd heen vliegt. Maar als je van een afstandje kijkt naar iemand die bang is voor een wesp of een spin kan dat best komisch zijn. Ik probeer altijd in te schatten hoeveel keer dat kleine spinnetje of wespje in een mens past. Hoeveel keer gróter wij zijn, bedoel ik. Heel vaak. Wel 1000 keer ofzo. Meer.
1001.
En dan zie je opeens wat macht is. Alleen omdat zo'n wesp kan steken, en omdat zo'n spin.. acht poten heeft, ofzoiets, ik weet niet wat er eng is aan spinnen, lopen mensen keihard rondjes, slaan ze blind om zich heen, vluchten ze naar binnen, ontwerpen ze vliegenmeppers.
Klabam.
Vliegenmeppers die een schok kunnen geven. Zo eentje heb ik er. Vroeger vond ik het altijd leuk om zomaar vliegen dood te slaan - zelfs buiten. Als ik alle vliegen en andersoortige vliegbeesten binnen gehad had, ging ik buiten vrolijk verder.
En nu heb ik gewoon een vliegenmepper waarmee je ook een schok kan geven. Verpest een beetje het hele idee. Te high-tech. Bovendien issie ook ontzettend lelijk, en heel lomp. Veel te groot. Verder niks bijzonders. Hij werkt ook niet. Ik heb er nog nooit een vlieg mee doodgemept.
Maar nog steeds vind ik dat wel leuk om te doen. Gewoon niet aarzelen, maar SMACK! en dan issie écht hártstikke dood.

Wat een Sadist ben ik eigenlijk.

Klikkiedeklikklikklik. Klik. Klik!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

O ja, leuk dat je er over begint want ik vergeet het bijna. Dani California is niet zomaar een kut nummer, het nummer is ook nog gejat!

http://rhripoff.ytmnd.com/

http://www.youtube.com/watch?v=NBnFX3dbPck

Tssss...

Angst voor spinnen is het gevolg van een associatie met de dood of zoiets. Ik had er laatst nog over met een paar psychodames en degene die dat zie, zou het toch moeten weten dacht ik zo.

Anoniem zei

zei, uiteraard. Maar dat kan ik dus niet editen :'(

Anoniem zei

ik heb een vliegenmepper met een gat erin en daar staat dan op: give de fly a chance. leuk he

Anoniem zei

één van de eerste nummers die ik dan ook echt ga luisteren. er is een liedje van gavin degraw waarvan het intro heel erg op dit intro lijkt. gejat. gemeen.

Anoniem zei

Evolutie, jeweettoch ;)

En klassieke conditionering (dus een object waarop je een onnatuurlijke/aangeleerde reactie geeft) schijnt er ook mee te maken te hebben. Als je er vanaf wilt komen zul je dan zo vaak mogelijk in contact moeten komen met een spin en dan gaat het effect langzaam weg. Probleem bij de meeste mensen is echter, dat ze de confrontatie mijden en daarom zijn ze hun leven lang bang voor spinnen.

Zo weer wat geleerd ;)

Enneh... Om niet al te negatief over te komen over RHCP, deze liveversie rockt!

jesper zei

er is een liedje van gavin degraw waarvan het intro heel erg op dit intro lijkt. gejat. gemeen.

Dood aan Gavin.

Dood aan Gavin.

Anoniem zei

Dood aan Kevin.

hahahaha
(grapje)

ik heb een keer naar een druppel op mijn arm gekeken om te zien hoe snel hij opdroogde, nou ik kan je vertellen DAT DUURDE EEN EEUWIGHEID.

jesper zei

Hoe zou het eigenlijk zijn met Kevin.. misschien issie wel echt dood, wie weet. Tijd niet meer gezien.

Alles duurt een eeuwigheid. Of in elk geval te lang. Maar het gebéurt wel.

Anoniem zei

zo, ben ik een tijdje niet geweest, moet ik nu ineens zelf met tekst selecteren aan de slag om de halve blog te lezen. maar goed, spinnen dus..