16-05-2006

20.00.00:10/6/2005 ≠ goed

Wat doe je als er twee dingen waar je echt bij moet zijn tegelijkertijd zijn?

Moet je dan kiezen, of moet je dan naar geen van beiden, of moet je je laten klonen, of moet je loten? Of moet je voor de ene kiezen omdat de ander minder belangrijk is?

Ik denk het laatste.

En dat is dan mijn probleem terwijl het niet mijn probleem is. Want veel kan ik er ook niet aan doen, dat die dingen tegelijkertijd zijn. Ik kan moeilijk de tijd verbuigen. Als dat zou kunnen - afijn.

Zonder handen lijkt het leven me toch maar knap lastig. Dus respect voor mensen die zonder handen door het leven gaan. Vast een onderbedeelde groep. Genegeerd en gediscrimineerd. En een groep zonder gezicht. Een anonieme, genegeerde, gediscrimineerde, onderbedeelde groep. Wauw. Dat klinkt zielig.
Zonder handen kan je nog best wandelen enzo. En TV kijken (alhoewel.. naja je kan er naar kijken, maar zappen is al lastiger natuurlijk). En eten kan je ook nog (niet erg netjes). Het leven is dan nog wel de moeite waard, of in elk geval - net zoveel de moeite waard als mét handen. Dat is weer een ander debat. En daar heb ik even geen zin in. Toevallig.

Het is iets met Bob Dylan - hij kan niet mooi zingen, hij kan wel gitaar spelen maar ik weet niet waarom het dan speciaal goed is. Ik denk dat het de teksten zijn.
Wat mij er aan herinnert aan een gesprek over The Beatles.. maar daar ga ik het maar niet over hebben. Wel hierover.

Jullie moeten luisteren naar lyrics EN naar de muziek. Niet naar één van beiden. Want ik vind het allebei belangrijk. En soms is het ene béter dan het andere en soms vormt het ene meer de muziek dan het andere, maar het is wél allebei belangrijk. Want je kan ze geen van beiden weglaten. Dat bewijst maar weer dat ze allebei essentieel zijn voor het geheel.

Maar wie kan van zijn favoriete artiest van een heel album alle lyrics zo meezingen? Álles?
Ik niet.

Wat moet ik met een nummerbord op mijn kamer?

En kan je alleen ergens zin in hebben als je er plezier in hebt om datgene te doen waar je zin in hebt?
En kan je alleen ergens zin in hebben waar je goed in bent?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik KON van Coldplay alle, maar dan ook ALLE lyrics meezingen. Maar dat kwam vooral doordat de eerste en lange tijd de enige twee CD's (en later nog eens twee CD's met B-sides en bootlegs) waren die ik in mijn bezit had. Het was zeg maar een half jaar lang alleen maar Coldplay, daarna nog heel veel Coldplay en ondertussen slechts heel af en toe Coldplay luisterde.

"Kan je alleen ergens zin in hebben als je er plezier in hebt om datgene te doen waar je zin in hebt?"

Eeeeh.. Ik kan me zo snel effe niks voorstellen bij het idee dat ik zin om iets te doen waar ik geen plezier in heb als ik het doe.

"En kan je alleen ergens zin in hebben waar je goed in bent?"

Wie bepaalt of je ergens goed in bent? Plus: Ik ben een zeer middelmatige dammer, maar ik heb er elke woensdagavond weer zin in, omdat het gewoon vet gezellig is. En ik voetbal ook graag en er zijn zat mensen die jou zullen vertellen dat ik er niks van bak ;)

Anoniem zei

waarom heb jij een nummerbord op je kamer? welk nummer?

ik vind het altijd leuk om lyrics uit mn hoofd te weten maar ik weet ze nooit. dat is stom.

jesper zei

Nou.. waarom.. euh, omdat ik mee ging helpen om de garage uit te ruimen van mijn oma, en daar lagen 4 oude nummerborden. Dus toen heb ik er eentje meegenomen. Maar waarom ik dát gedaan heb weet ik ook niet. Dat is juist een beetje het probleem - hij ligt er maar zo'n beetje te liggen.

T is een zwart nummerbord met witte cijfers: 66-79-RR.

Fenna zei

tis wat