25-01-2006

Why is this in English?

Vandaag was een dag der dagen. Ik heb een grote stapel nieuwe inzichten verkregen die ik nu even kort maar krachtig maar duidelijk maar niet te lang maar vooral overzichtelijk maar niet overdréven, doch stevig samen zal vatten. Dat wil zeggen, op zal sommen.

  • Buschauffeurs zijn cool. Als je om half 1 's nachts opeens in Leidschendam staat zonder vervoer bieden ze je zelfs een lift als ze met hun auto voorbij rijden. Respcet.
  • Thomas is echt een toffe peer. Respcet.
  • Het is buiten best koud. De zwakke plek in mijn kleding zijn zonder twijfel mijn schoenen. Mijn tenen waren bevroren terwijl het met de rest wel meeviel. Ohja, en dan vergeet ik even voor het gemak dat ik geen handschoenen aandoe uit principe.
  • Ik heb aanleg om geluid te krijgen uit een Birdy. Zo heten.. die vogelfluitjes die je in je mond doet en waar je dan een onwijs irritant geluid mee kan maken, weet je wel.
  • Ik ben jong. Vergeleken met iemand van 22 ben ik echt een 'kleintje'.
  • Al mijn vrienden zijn echt de bom. Wacht, ik voel gewoon dat jullie opeens opletten. Komt hier eindelijk dát wat je wilde horen? Waar je al jaren, of maanden, op wacht? Nou ja, vooruit, OK, ach, waarom niet, what the heck, ik heb toch 2 weken vakantie (dat heeft er niks mee te maken maar dat vermeld ik even zodat jullie allemaal jaloers kunnen worden). Jij, mijn vriend of vriendin, bent echt supercoolvetgaafgeilspitze. Petje af. Een pluim van de meester (dat is uit Sherlock Holmes, daarmee bedoel ik niet dat ik de meester ben ofzo, dat is gewoon letterlijk Sherlock Holmes. Maar dan in vertaling. Eigenlijk is de quote van de tegenstandster (jawel, een vrouw) van Sherlock Holmes.. die krijgt van hem een compliment en dan zegt ze: een pluim van de meester. Ach, laat ook maar, onnozelen.). Je mag trots zijn op jezelf dat je het zo lang met mij uithoudt. Dat getuigt van doorzettingsvermogen, van incasseringsvermogen, van intelligentie, van aantrekkelijkheid (ik heb geen lelijke vrienden.), van drie klontjes suiker in een boterkopje. Gefeliciteerd.
  • Het is maar goed dat er zoiets bestaat als een herkansing, want daar kan je een heel leven op baseren.
  • Jeff Buckley's vader heette Tim Buckley en dat was een soort countryzanger, echt heel anders en ik moet érg, érg wennen (zo erg dat ik me moet bedwingen om het hele album niet meteen weg te flikkeren). Jeff Buckley daarentegen is goed. Veel beter dan Jamie Cullum bijvoorbeeld (ik heb van beiden het nummer 'Lover, You Should Have Come Over', dus je kan die twee echt vergelijken. En.. het verschil is echt.. fenomenaal. Jeff rules. Jamie sucks my hard, boiled eggs.).
  • Ik heb koude tenen.

Goed, goed. Genoeg levenslessen en wijsheden en complimentjes. Ik wilde eigenlijk bloggen over hoe raar taal is maar er zijn twee redenen dat ik dat niet doe, ten eerste heb ik al een keer iets geschreven dat te maken heeft met taal en ten tweede heb ik net een tentamen totaal verneukt dat onder andere ging over precies dat wat ik op wilde schrijven, wat er dus van getuigt dat ik er zeer weinig van afweet. Dat ontneemt mij het recht om dáár over te schrijven.

Misschien ontneemt mij dat het recht wel om überhaupt te schrijven.

AHA! Het woord überhaupt, daar moet ik nog over schrijven! Ik vind dat namelijk een geweldig woord omdat het een Duits woord is dat echt compléét ingeburgerd is. Ik vroeg mij eerst af waarom dat eigenlijk zo ingeburgerd is maar inmiddels weet ik het. Er is namelijk geen enkel woord dat überhaupt betekent. In elk geval, ik kan er niet op komen. Waarschijnlijk word ik meteen om de oren ge.. wacht, hoe zeg je dat.. bedolven onder de synoniemen die wel behoorlijk Nederlands zijn, maar überhaupt klinkt gewoon.. zo lekker. Snap je wel?

Net sex in een potje van de Burger King.

6 opmerkingen:

jesper zei

stukken beter dan.

Jeff Buckley.. upload ik morgen.. maar die is uit 1990 ofzo, volgens mij in 1991 doodgegaan, verdronken ofzo, hij was nog best jong.

Anoniem zei

Grace --> 1994
RIP --> 1997 oid

Voer de naam eens in bij en.wikipedia.org; interessante zjit, dat is...

Lees jij OOR-magazine? Daar stond ook een stukje in over Jeff en Tim Buckley. Ik moet het maar eens downloaden, want Jeff Buckley is gewoon dé zjit!

Was sowieso wel een interessant stukje over die singer-songwriters, ik snap alleen niet dat ze James Blunt in het rijtje van de groten der aarde dumpen.

Anoniem zei

wat wilde ik commenten??

Anoniem zei

sowieso komt toch ook uit het duits??

jesper zei

ja, dat zou je zeggen he. Ook wel een fijn woord - maar heel anders dan uberhaupt. Tenminste, voor mijn gevoel is het.. erg anders.

En waarom is Afro nu opeens grappiger?

Anoniem zei

Herman Finkers: 'En nou spreek ik überhaubt geen woord Duits...'