18-01-2006

Leverpaté op toast (ok, misschien, heel misschien eendenlever)

Terwijl wij vrolijk doorleven verdwijnt de NPS, verandert Amsterdam in een slachtveld, sterven er kleine zielige kindertjes in Afrika met dikke buikjes, worden er zeehondjes doodgeknuppeld aan de lopende band, harpoonen de Japanners 100 walvissen per jaar voor 'onderzoek', smelten de poolkappen, begint Rusland steeds meer te lijken op een dictatuur, bouwt Iran nucleaire bommen en kunnen wij daar weinig aan doen omdat ze dreigen met een olieboycot en wordt er op die manier misschien wel een derde Golfoorlog uitgelokt, en ben ik verkouden.

Gelukkig gaat het met mijn verkoudheid al een stuk beter dan gisteren.

***

Jesper, jongen, het leven gaat niet over rozen.

Oh nee?
Ik vind dat het leven wel over rozen gaat. Als je er over nadenkt is die vergelijking nog niet eens zo slecht. Rozen zijn namelijk wel mooi, en dat is het leven ook wel, meestal. Maar rozen hebben ook doorns, dus onder die schoonheid zitten ook vervelende dingen verborgen, onverwachte dingen. Het leven gaat dus wél over rozen. Overigens interpreteer ik dit spreekwoord als: Het leven is geen pad dat bedekt is met rozen en waar je over heen moet lopen, en dus niet als: het leven is een verhaal dat over rozen gaat. Een belangrijk verschil, en ik kan mijn interpretatie niet hard maken, niet bewijzen, maar ik ga er vanuit dat jullie daar toch genoegen mee nemen.
Overigens, het leven IS misschien wel een roos. Dat realiseer ik me nu pas. Daar heb ik dus 18 jaar over gedaan. En één maand. Precies. Vandaag ben ik 18 1/12e, oftewel 18,08333nogwat jaar oud. Tenminste, dat is als je rekent vanaf mijn geboorte. En waarom zou je het anders doen, dat is alleen maar moeilijk doen.
Eigenlijk heb ik wel een voorkeur voor moeilijk doen, maar in dit geval laat ik het erbij.

Thomas: Coldplay still overrules Radiohead..

Afgezien van het feit dat dit engels is en Thomas dus ook niks geleerd heeft van mijn taalverloederingspost, net zomin als ikzelf trouwens, vraag ik mij af wat jullie daar nou van vinden. Coldplay of Radiohead? Ik vind het zelf nogal een verschil en ik vind Radiohead veel beter, maar misschien is dat mijn afwijking, en dat wil ik toch wel eens testen. Hier. Nu. Laat het me weten dus. Jullie fungeren in dit geval als een onafhankelijke groep testpersonen die hun mening zonder dralen te kennen geven. Jaja. Dat is de rol die je op je moet nemen dit keer.
Het leven gaat niet over rozen.

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik weet iig al wat Arjans mening is... Coldplay toch, Arjan ;) ?

Zelf ken ik Radiohead eigenlijk niet goed genoeg (ik weet het... en ik schaam me diep) dus voorlopig kies ik voor Coldplay.

Oeeeeee en ik heb ze live horen spelen op Live-8 !!! Dat wilde ik nog even zeggen.

Anoniem zei

Nou zeg... Nu staat Live-8 uit elkaar. Dat is ook niet leuk...

Fenna zei

Hmm moeilijk, Coldplay denkik

Anoniem zei

Radiohead, duidelijk.
coldplay is een radiohead kloon, en lang niet zo gaaf.

Anoniem zei

Radiohead, zonder twijfel.


Oe oe, wat een mooie slogan!
ofzo..iets..ongeveer..half..nouja..ach..dus...

laat maar

jesper zei

Coldplay: 3
Radiohead: 3

Het blijft nog even spannend, want er zijn nog een paar mensen die wél commenten maar nog niet langsgekomen zijn.

Alle mensen die Coldplay gezegd hebben zijn verplicht een Radiohead-album te kopen. OK Computer of Hail to the Thief, je mag kiezen.

Anoniem zei

ehm............. coldplay

Anoniem zei

of amnesiac..die vind ik misschien nog wel het beste.

PLIEN! FENNA! WAT DOEN JULLIE NOU??:(

Anoniem zei

nee hoor, ik vergeef jullie.

AL IS HET MAAR NET.


(haha)

Anoniem zei

Emma: FOEI!

Radiohead > Coldplay

Niet dat Coldplay slecht is (absoluut niet!), maar Radiohead is gewoon briljant. Veel diverser dan Coldplay, maar zo'n beetje alles wat ze doen is (lees: vind ik) wel heel goed.

X&Y was een beetje een misser, hopen dat albumpje 4 beter wordt.

jesper zei

5-5 ?

Iemand moet uitsluitsel bieden. Ik ben geneigd om stemmen dubbel te tellen maar - dat zou oneerlijk zijn.

Anoniem zei

Tsssss... Simpele ziel:

Coldplay:
Thomas
Emma (kent Radiohead niet eens, ga je schamen :P )
Fenna
Plien

Radiohead:
Jij?
Maaike
Miriam
Moi

Als je Coldplay goed vind en je kent Radiohead niet, moet je gewoon beginnen met The Bends of OK Computer. Ik ben ooit begonnen met Hail to the Thief en toen dacht ik: "Wat een teringherrie" :P

jesper zei

ok ok het waren er 4. Maar nu hebben we verloren, mensen van het Radiohead-front.

5-4 voor Coldplay. Een zwarte dag.

Anoniem zei

Het is nu dus zelfs 5-3 als jij van Coldplay overgaat op Radiohead, Thomas...

Anoniem zei

Vrouwen...

Anoniem zei

Hmm... ik geloof dat ik afging op het rijtje dat Arjan had gegeven ;) Dán klopt het wel, wat ik zei, maar ik geef toe, ik zat scheef te denken. Doorrekenfoutje...