28-01-2006

Elementary, my dear Watson

Lach maar. (Nou! Doe dan!)

Ik heb me vandaag vermaakt met een spelletje voor kleuters. Kleuters hebben echt een goed leven.

Ten eerste is alles leuk. Simpele spelletjes als met een magneetje aan een hengeltje visjes (met ijzeren oogjes) ophengelen is geweldig. Ik kan me echt precies voorstellen wat daar voor een kleuter leuk aan is; elke keer is het weer een verrassing welk visje je op zal hengelen, en misschien heb je wel een stuk hout of een stuk zeewier! Dat blijft gewoon leuk, want het is élke keer weer anders. Ik denk dat er weinig tot geen kleuters vinden die dat niet leuk vinden. Het is trouwens gewoon een universele regel dat voor kleuters bijna álles leuk is. Kiekeboe is leuk. Achterop de fiets is leuk. Spelen met andere kinderen is leuk. Leuk, leuk, leuk, alles is leuk, wat een vervelend woord is dat toch, LEUK, leuk, LEUK, leukemie (oh, pardon).

Ten tweede is er voor kleuters geen verschil tussen man en vrouw. De enige mensen die dat soms verstoren zijn moeders die hun kind ontzettend kinderachtig aankleden. Ik weet dat mijn smaak soms misschien een beetje afwijkend is, maar ik ga er toch wel van uit dat iedereen het met mij eens is als ik zeg dat het verschrikkelijk is als een moeder haar meisjeskleuter een lief blauw rokje met witte accentjes aandoet. Vind je niet?
Dat er geen verschil is qua sekse maakt de wereld een stuk makkelijker. Sterker nog, ik denk dat minstens de helft van de problemen (in het algemeen) te maken heeft met het verschil tussen mannen en vrouwen, en de karakteristieke eigenschappen van mannen en vrouwen. Miscommunicatie, machtslust (schrijf je dat zo? Hoe anders?), 'that time of the month', allemaal dingen die er niet zouden zijn als de wereld beheerst zou worden door kleuters (zie je het al voor je? Ik wel.).

Ten derde doet iedereen aardig tegen kleuters. Kleuters schop je niet. Kleuters scheld je niet uit. Je wordt niet boos op kleuters. Kleuters doen nooit iets fout. Zelfs een gewelddadige inbreker laat kleuters leven. Als er een kleuter vermoord wordt is dat trouwens wereldschokkend nieuws en zijn de straffen meteen drie keer zo zwaar. Goed, dat weet ik niet zeker, dat van die drie keer zo zware straffen. Dat verzin ik gewoon. Péch, dat moet je dan maar accepteren. Ik lieg nooit, maar soms verdraai ik de werkelijkheid wel eens een klein beetje als mij dat uitkomt. Niet al te vaak, en niet al te erg. Ik hou me in, zogezegd.

Dus niet alles wat je hier leest is waar.

Máár, sommige dingen zijn wel waar.

Ja, ja, ja. Mag ik jullie, trouwe lezers, er even op wijzen dat jullie niet echt trouw lezen, trouwens? Haha, wat een leuke zin. Trouw wordt drie keer herhaald.
Maar even serieus.

Gister kwamen er hier maar 12 bezoekers, de dag daarvoor 8, de dag dáárvoor 12, en dat terwijl het de week daarvoor zo rond de 20 lag. Dus ik weet niet WIE het zijn, maar er zijn bepaalde mensen die het gewoon af laten weten, die gewoon niet meer komen.

Als ik iets fout doe (qua bloggen, maar ook.. qua andere dingen, natuurlijk) moet je het even zeggen, in plaats van gewoon weg te blijven, want dan heb ik het idee dat ik heel erg mijn best moet doen en heel erg moet werken aan wat ik opschrijf en moet nadenken over OF ik ze wel opschrijf en HOE dan, en je snapt wel dat ik daar geen tijd voor heb. Dus niet zo zeikerig doen en gewoon je mening laten horen. Suggesties kunnen uiteraard in een comment achtergelaten worden. Om het jullie niet ál te moeilijk te maken (immers ben ik degene die het zaakje hier moet dingesen) doe ik zelf alvast wat suggesties. Dat spaart jullie weer hersen-energie die dan opkan aan.. ehm.. jeweetwel, dat ene wat jullie allemaal de hele tijd doen.

Meer rare thema's? Als je iets in gedachten hebt, laat het me maar weten.
Minder onzin en veel serieuzere thema's? Ook goed.
Nog zo'n leuke quiz! (haha, laat me niet lachen). Goed, goed, als het moet..
Je allergrootste geheimen, die willen we weten! Nee, dat is dan pech.
Cryptische blogs met daarin de sleutel tot het begrijpen van de wereld in al haar aspecten! Pah, dat doe ik allang.
Meer originaliteit! Bueh.. kost zoveel tijd.. maar goed, als het moet, als het moet dan moet het maar. Ik heb nu de neiging om een zin te typen die rijmt op de vorige maar ik doe het niet.
Poging tot rijm! Je bedoelt dat ik moet gaan lopen dichten? Hier? Sowieso, dat ik dat moet gaan doen? Denk je nou echt dat ik dat KAN?
Doe nog eens een keer zo'n blog op papier, dat was zo leuk! Nee. Dat kost gewoon teveel tijd en moeite en dat doet pijn aan mijn pols en bovendien, zoiets is leuk voor één keer maar niet om constant te doen, dan wordt het gewoon saai. Het spijt me. Als je dat zo leuk vond, dan ga je die nog maar een keer lezen. Hij ligt in een doos bij Maaike waar alle spullen van mij in zitten. Tenminste, zo stel ik het me voor. Als je het zeker wilt weten vraag je 't maar aan haar.
Hou op met bloggen! Ik wist dat die er aan zat te komen. Maar.. nee. Ik ga gewoon door met bloggen, tot de dood ons scheidt. Weet je trouwens dat ik het woord 'scheidt' heel eng vind om te typen - ik ben gewoon bang dat ik schijt opschrijf en me niet realiseer dat ik die fout gemaakt heb, en dat jullie me dan allemaal uitlachen.
Ik weet het ook niet dus ik doe geen suggesties! Dat is ook best, alhoewel natuurlijk érg zwak, en bovendien moet je dan ook niet zeuren en gewoon door blijven lezen in plaats van massaal weg te blijven, ja!

Hier is plaats voor een goede afsluiter.

Doei.

10 opmerkingen:

Fenna zei

én het is een verkapte manier om kinderen al op jonge leeftijd bekend te maken met WEED.

Jaa, kleuters zijn cool. Nog een pluspunt: kleuters kunnen vaak heel goed filosoferen, omdat ze nog niet gegrepen zijn door de menselijke onverschilligheid (oh oh wat poëtisch =P)

of ik suggesties heb... poeh poeh poeh. Mijn suggestie is: ga door zoals je bezig bent. Het kan zwak zijn, maar ik ben geen wegblijver, dus ik vind er niks mis mee =P. (ohja ik ben stiekem wel een beetje een wegblijver, want ik ben mijn leven aan het beteren, oa door minder op de computer te gaan)

Anoniem zei

IK ben geen wegblijver.. tenminste.. volgens mij niet. iig elke keer dat ik op de computer ben dan lees ik je blog tenzij ik dat al gedaan heb maar dan kijk ik of er nieuwe comments zijn. en ik comment ook altijd. zo. dit is een dom verhaal. maar ik laat het lekker staan.

Anoniem zei

Ik ben ook geen wegblijver.

Maar soms loop ik achter, dan heb ik de blog van de vorige dag nog niet gelezen.

Dat zou misschien ook een reden kunnen zijn.

Je geschreven blog zit niet in een doos, hij ligt op mijn bureau.
En dat is een zooi.
MAAR, ik zorg er goed voor. Wees maar gerust.

jesper zei

Dit is wel handig, zo elimineren we langzaam diegenen die niet wegblijven zodat de wegblijvers overblijven! Ik zie een systeem.

Anoniem zei

Kleuters zijn wel vet, net als peuters en net als baby's. Het leukste is dat je ze voor de gek kan houden. Zwak lullen is tegen kleuters een pré en laat dat nou net één van mijn specialiteiten zijn :P

Wist je trouwens dat er niet drie keer 'trouw', maar twee keer 'trouw' staat in die zin, waarbij je zegt dat er drie keer trouw staat. Mijn vorige zin bevat overigens wel 3x trouw: PWND!

jesper zei

Mag ik jullie, trouwe lezers, er even op wijzen dat jullie niet echt trouw lezen, trouwens?

Je moet wel trouw lezen, Jean, want er staat WEL drie keer trouw in (ik tel trouwens mee, daar zit het woord trouw toch ook in - niet zo zeuren).

Slap lullen, dat is inderdaad wel een van jouw specialiteiten. Volgens mij kunnen al mijn vrienden dat, slap lullen. Of in elk geval, de meesten. Sommigen.

Anoniem zei

ik ben een touw. oftewel trouw.

Anoniem zei

Ik ben ook geen wegblijver :) Ik comment idd niet zo heel vaak nee, maar ik lees àl je blogs, alleen niet altijd op de dag dat je ze schrijft... Maar dan mis ik het wel hoor !! Dan denk ik wat héb ik toch, och natuurlijk, heb Jespers blog nog niet gelezen. Nee dit is niet waar, maar tis wel altijd weer leuk.

Anoniem zei

hoe ziet een chinees toetsenbord eruit??? (mijn levensvraag)

Anoniem zei

geweldige levensvraag plien.

ben er bijna jaloers op.

HAHAHA.

oke.