21-01-2006

Charme in eenvoud

Mensen zijn allemaal verschillend. Tenminste, dat denken ze graag van zichzelf, dat is de 21e eeuw, individuen die allemaal hun eigen wil hebben, hun eigen gedachtes, hun eigen muzikale voorkeuren, hun eigen symbooltjes.

Mensen die daarmee geobsedeerd zijn, dat zijn ook altijd de mensen met de meest irritante gespreksonderwerpen. Compleet gefixeerd op hun eigen persoonlijkheid zeggen ze dan:

En Jesper, als jij in de Middeleeuwen zou leven, hoe denk je dan dat je zou zijn? Wat zou je dan doen? Hoe zou je dan leven? Rijk of arm? Slim of dom? Boer? Adel?

Iedereen die deze vraag wel eens gesteld heeft: fuck you. Jij bent teveel met je eigen persoontje bezig. Jij bent het soort persoon dat "Oh my GOD" roept als de aliens landen, terwijl de rest met de mond vol tanden staat. Het soort persoon dat roep "Pak hem dat pistool af!" als iemand zelfmoord gaat plegen.

Maar goed. Misschien erger ik me ook meer aan die vraag omdat ik in de Middeleeuwen niet geleefd zou hebben. Dat krijg je als je een IVF-kind bent. Sterker nog, de eerste uit die kliniek in Voorburg. Ha. Hier ligt dus duidelijk de problematiek van zó'n soort vraagstelling; het is gewoon dom. Zoiets kan je niet vragen en het is NIET interessant om het er tóch over te hebben. Net zo interessant als de vraag: "Hoe zou een tafel heten als het niet een tafel zou heten?".

Trouwens, nog even dit. Als ik het niet met mensen eens ben laat ik ze meestal 3 redenen noemen waarom iets zou moeten gaan of zijn zoals zij dat zien. Het jammere is dat mensen altijd wel 3 redenen kunnen verzinnen en ik dus nooit gelijk krijg. Meestal is de derde reden een beetje twijfelachtig, of lijkend op de eerste, of zeer persoonlijk; maar ik kan bijna nooit in protest gaan want het blijft een reden.
Daarom heb ik besloten voortaan te zeggen: verzin 3 GOEDE redenen. Dat zal ze leren, die drogeredenaars. Het woord drogreden.. dat schijn ik grappig uit te kunnen spreken.X, dat is nu toevallig een van mijn specialiteiten. Mijn Miranda zegt dat ook altijd. "Pa", zegt ze, "zoals jij het woord drogreden kan uitspreken... amaai, zo kan ik het woord drogreden uitspreken he!".

Het gedachtegoed van Samson en Gert zal mij voor eeuwig achtervolgen, tot in de donkere, diepe krochten der vergetelheid.

Zand erover.

Trouwens, Radiohead wint. Ook daarover stort ik mijn emmer zand uit. Coldplay-aanhangers bite the dust (maar nou ook weer niet zoveel dat het zand dat ik er net over uitgestort heb weggevreten wordt en daardoor.. nou ja, je snapt wel wat ik bedoel. Zo niet, lees deze zin dan nog 3 keer en dan heb je vast wel een idee..)

7 opmerkingen:

jesper zei

Ja, een zin mag je beginnen met hoewel (tenminste, van mij mag het).

En mijn titels.. slaan uiteraard wel ergens op, maar niet op mijn blog. In elk geval, meestal niet. Tot nu toe nog geen één keer, bedoel ik. Titels zijn wat persoonlijker en daarom voor mij grappiger en voor jullie (meestal) onbegrijpelijk. Ik zou het knap vinden als je deze zou snappen want dan moet je alles zelf beredeneren en mijn hele gedachtegang volgen - maar het is onmogelijk. Wie weet.

Anoniem zei

Een zin beginnen met tenminste, daarentegen, is een doodzonde. Dat weet je best. Derde post, jeuh!

Fenna zei

hee waarom wint radiohead ineens? kan je dáár 3 goede redenen voor bedenken?

Anoniem zei

Juist, Creep veegt met het hele oeuvre van Coldplay de grond aan ^_^'

Drie GOEDE redenen om Radiohead beter te vinden dan Coldplay (willekeurige volgorde):
- The Bends
- Ok Computer
- Kid A

Anoniem zei

Ben ik de enige die er best om kan lachen dat thomas tegenwoordig echt heel lang comment?

Voor mij was deze blog juist verwarrender dan normaal...dan kan ik alles nog wel plaatsen.
Nu weet ik echter niet eens wat IVF is. SORRY HOOR.

Met de albums ben ik het overigens niet eens, ik vind dat zeker niet de beste albums van radiohead. Met de beslissing wie wint ben ik het wel eens..ongetwijfeld.

Anoniem zei

Ze zijn gewoon allemaal goed ;)

Behalve Pablo Honey dat vind ik écht een slecht album. Staan imo 3/4 goeie nummers op en de rest vind ik van een erbarmelijk niveau :P

Die posts van Thomas zijn idd erg spectaculair aan het worden! Geef de man een hobby!

Anoniem zei

Misschien is lang commenten jouw hobby.
Heuj:)