16-09-2007

Dit komt nu in mij op

Ik had een droom over het binnengaan van een kamer.
(Dat klinkt misschien vreemd, maar als je je bedenkt dat sommige mensen dromen over deze blog, of over niks, dan valt dat misschien toch wel weer mee.)

NEE! NEE!

Hoe dan ook, de droom ging over het binnengaan en zien van een kamer. Hoe neem je een kamer in je op? Als je in een kamer bent kan je nooit álles in één keer zien, en toch weet je hoe een kamer eruit ziet. Je onthoudt het. Je voelt het aan. Ruimtelijk gezien. In mijn droom lukte dat niet meer.
Ik ging de kamer binnen en ik wist niet waar ik was - als het ware - ik was verdwaald in ruimte. Ik kon het niet meer in me opnemen. Het herinneren van de kamer ging per muur, en als ik bij de derde muur was, was ik de eerste alweer vergeten. Zodoende is niks statisch, je moet er maar op vertrouwen dat de vloer blijft bestaan bijvoorbeeld, je probeert je te concentreren, het mislukt, je probeert het en het mislukt, je probeert het..

Als je iets probeert en het mislukt geef je het op, maar opgeven om jezelf te plaatsen in een ruimte kan niet, dus dan ben je mooi de lul. Jaja. Dat was ik dus. Het was geen fijne droom. In het echt draait niet alles om zijn eigen as met 100 kilometer per uur en is het dus beter te doen.

Potje vrij associëren?

BIZAR

Bizar, bij bizar denk ik aan Mieke, die zegt dat woord op een leuke manier; ik denk aan een bazaar, ik denk aan die Franse rommelmarkt met dat restaurantje er middenin, je kon daar een fontein kopen, ik denk aan clowns (die zijn bizar!) - enge clowns, clowns zijn altijd vrij eng - vooral met veel witte schmink, Bob Dylan en tegelijkertijd Pijnacker, er zit een 'z' in bizar en dat is een letter die niet zoveel voorkomt (maar ook weer niet zo weinig): Scrabble: nog een keer Frankrijk, maar dan het vakantiehuisje van mijn tante waar ik een keer won met Scrabble omdat ik in één keer al mijn letters uitlegde en het woord 'baronnen' vormde, creëerde, ik, een Woordgod, een..; ik moet mijn tanden nog poetsen (dat is zomaar tussendoor); waarom belde Ruben Vet mij opeens op om het over niks te hebben? Hij geeft misschien een feest over anderhalve maand en hij wilde weten.. hij wilde niks weten, hij vroeg het alleen..

& sometimes or another, things will fall in their place & michael and robbert will dance to your own music & nobody will take notice, it's all very normal..

NEE! NEE!

Hoe het ook zij, zei, zij, ZIJ, ik wil het er verder niet meer over hebben. Beschouw dit als een..
Niet dat iemand dit echt gaat 'beschouwen' of plaatsen in een breder kader of..
Waarom doe je iets als je weet dat..
Iedereen weet wat ik wil zeggen en wat ik denk, dus kan iemand mijn zinnen afmaken for fuck's sake!

(einde, einde, stop met lezen)

1 opmerking:

Anoniem zei

*ha, mijn blog is ook vreemd trouwens

inderdaad menneke, bizar