24-03-2007

Kom dan doosje!

Zeer fascinerend bijvoorbeeld is ook dat je, als je je handen gaat wassen, de kraan voluit aan zet, terwijl vaak een paar druppels ook wel genoeg is. En wat daar dan door de goot spoelt had, als het in de kelen van hongerige Afrikanen gestroomd was, veel goeds kunnen doen.
Overigens is Afrika in mijn voorstelling altijd zonnig, heet en droog, terwijl dat misschien helemaal niet zo is. Ik ben er ook nog nooit geweest, dus hoe moet ik dat weten? Hoe kan ik eigenlijk zeker weten dat dat hele continent uberhaupt bestaat?

Wat ook grappig is: als ik naar de WC ga, en daarna mijn handen niet was, heb ik het gevoel dat er iets aan mijn handen klééft, daar móet water overheen, anders ben je echt smerig bezig. Niet dat ik een soort dwangmatige handenwasneiging heb ofzo, maar je voelt als het ware je handen smeken om een beetje water als je de WC uitloopt. Want je handen was je niet in de WC zelf - kan ook wel, maar dat doe je niet, want daar ligt vervelende zeep, van die rare droge blokjes rood spul. Vroeger was dat vast een of ander grappig figuurtje, maar nu is het raar spul geworden dat niemand meer aan wil raken. Nutteloos.

Net zo nutteloos als gekreukeld papier (bah, gebruikt!), een CD-hoesje met zo'n gebroken pinnetje (kan nog open en dicht, maar is gewoon lelijk), te kleine stukjes krijt of potlood (kan je nog wel iets mee, maar je kan ook een nieuwe pakken), de jam die overblijft in het potje (net niet genoeg voor een hele boterham), van die folietjes om chocolade-eitjes heen (waarom is dat eigenlijk nodig?), eigenlijk alle andere soorten verpakkingen nadat het verpakte eruit gehaald is, een boek dat je al gelezen hebt en nooit meer nóg een keer wil lezen, boeken over verschillende soorten mineralen, onderbroeken (je doet er toch nóg een broek overheen), kortingsbonnen voor CD's bij Van Leest die alleen gelden als je meer uitgeeft dan €25 - maar dan niet gebruikmakend de '3-voor-25'-actie, kleine broertjes, het kaften van boeken, een prikbord, knipogen, wacht, waar had ik het ook alweer over?

Nouja, dat dus.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je moet niet over je handen heen zeiken.

Anoniem zei

Het is goed dat je alle zinloze zaken hier aan de kaak stelt!
Laten we samen strijden tegen nutteloosheid.

Afrika kan ook heel vochtig en groen zijn, of van beton, of vol grasveldjes. Aan zee is het soms fijn blauw. Milkshake met verse banaan en kokos erbij en even helemaal vergeten dat je in Afrika bent.