03-11-2006

Kwaliteitsverschil in paardenstront, bestaat dat?

Ja, wat moet je daar nou over schrijven.

Ik heb anderhalf uur gekeken naar Bos VS Balkenende (geweldig he, die titel, dat klinkt dan ook meteen als een cowboyfilm ofzo). En ik wil toch mijn ei kwijt, maar ik realiseer me dat jullie politiek saai vinden, of dat jullie een andere mening hebben dan ik, maar dat lap ik even aan mijn laars. Wat een smeerboel gaat dat worden.

Allereerst vond ik het toch opmerkelijk dat het hele debat werd uitgezonden op RTL 4. Steeds reclame en Henkjan Smits (die lul van Idols) als commentator? En als er IETS is om uit te zenden op Nederland 1, 2, 3, dan is het toch wel zoiets?
Maarrr: ze hadden wel Frits als debatleider, en die komt ook uit Voorburg, dus dat zit wel goed.

Oei.

Maar goed. Daarnaast realiseer ik me ook wel dat mensen zo'n soort debat nooit objectief kunnen beoordelen, je hoort gewoon wat je wil horen en je mengt je eigen standpunt door het hele gedoe heen, en dan vind je Bos beter, of Balkenende. En ik vind Bos beter want ik ben linksig.
Mijn moeder riep steeds vrolijk: "Há! Goedzo Wouter!" (en dan bedoelde ze niet mijn vader, denk ik.). De commentatoren van RTL 4 vonden Balkenende 'het grote broertje' en Bos 'de geslagen hond'. Dat sloeg echt nergens op, maar van mij mag je best een domme mening hebben als je dat zo graag wil.

Dat gezegd zijnde krijg ik nu de neiging om alles op te schrijven wat ik irritant vind aan Balkenende, maar dat wordt een enorme waslijst - dat is misschien niet zo'n goed idee. Onoverzichtelijk enzo. Ik kan beter een korte samenvatting van de belangrijkste minpuntjes geven.
Het is vooral die zalvende stem, die dominee-houding, dat GODSKLERE irritante minzame lachje van die man, maar vooral eigenlijk zijn constante gehamer op normen en waarden en zekerheid en, daar komt 'ie, dat het "niet makkelijk was".
Dat heeft ie wel 10 keer herhaald. Het was niet makkelijk. Jongens, we hebben het samen gedaan maar het was niet makkelijk. Ik zat me te vervelen in dat torentje en het was niet makkelijk. Het is gelukt maar het was niet makkelijk. Ik wil weer premier worden maar het wordt niet makkelijk. Ik wil wel een beter kapsel maar het is niet makkelijk.
Het is echt een wonder dat die man het niet allang opgegeven heeft, want Jezus Christus, wat heeft hij het moeilijk. Een echte lijdensweg, dat premierschap.

Maar goed. Dat ik geen CDA ging stemmen wist ik al.
Dat komt omdat ik geen Christen ben.

En ik wil toch echt nog een keer kwijt dat ik Henkjam Smits een enorme kwal vind, een arrogante rechtse rukker.

Toch niet weer die woordgrapjes, Jesper!
Jawel.

Genoeg? Ja, genoeg.

Ik denk dat ik aan mijn lijst ideeën voor de komende tijd (een dag zonder eten enzo, weet je nog wel) nog iets ga toevoegen. Het schijnt namelijk zo te zijn dat meisjes altijd gelijk hebben - dat heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen. Zelf geloof ik er niet zo in, maar wie weet, misschien is het zomaar waar! Dus ik dacht, als ik nou een dag álles doe wat meisjes zeggen, als een soort experiment, om te kijken of het klopt? Is dat niet een idee?

Nouja, natuurlijk is het een idee.

Dan nog een paar huishoudelijke mededelingen: bla, bla, bla.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Meisjes hebben juist vaak ongelijk omdat ze liegen als ze ergens een mening over hebben, maar ze niemand willen kwetsen ("nieuwe kleren? leuk...") en als het dikke onzin is dan praten ze extra hard en overtuigend.

Ik met m'n klapperkaak...

En ik heb het debat helaas gemist, dus nu kan ik er niet over meepraten :( Heeft RTL niet speciaal een soort uitzending gemist ding? Zou wel fijn zijn.

En CDA moet maar eens een naamsverandering ondergaan, want dat Christelijk gaat nergens meer over. Er zullen weinig christenen uit principe op het CDA stemmen.

Anoniem zei

"Há! Goedzo Wouter". (en dan bedoelde ze niet mij vader, denk ik)


*steekt neus in de lucht*

jesper zei

@ Jean: het staat misschien wel op internet, in elk geval kan je op http://www.uitzendinggemist.nl/ wel NOVA kijken, die geven er een beschouwing van..

@ MLI: Ik voel dat toch anders. Na een haakje moet wat mij betreft een punt omdat het bij de zin hoort. Maar ik weet niet zeker of ik taalkundig gezien gelijk heb.. maar het is mijn gevoel! Mijn gevóel!

Anoniem zei

Jou gevoel is totaal onbelangerijk. Enne, meisjes hebben alijd gelijk dus.

Anoniem zei

Als je het zo oplost kun je beter die haakjes weglaten, dat sugerreert een bijzin, maar nu is het én een bijzin en een opzichzelf staande zin en dat klopt niet.

Lekker puh.

Anoniem zei

Het gaat inderdaad nergens over, maar dat siert deze blog.

jesper zei

Dankjewel, Jean. Dat is ook precies de opzet, namelijk. Ha!

Anoniem zei

hm
ik dacht toen ik dit las: slim bedacht knul, een blog over politiek, dat wordt duizenden reacties en linkse en rechtse rukkers die allebei gelijk willen hebben. In plaats daarvan komen er reacties over of meisjes wel of geen gelijk hebben, en over een taalkundige onenigheid in een totaal onbelangrijke doch grappige zin.
Als ik een klomp had, dan zou ik nu lijm nodig hebben.padaboem kadjing