03-08-2006

Shakora Shakora!

Als ik weer terug ben in Nederland kan ik net zo goed weer beginnen met bloggen, vind je ook niet? Dus laat ik dat dan maar doen.

Eerst maar even bewijzen dat ik echt weggeweest ben:



Cora danst op de brug van Avignon. Jeweetwel, van dat liedje..

Sur le pont, d'Avignon,
On y danse, on y danse,
Sur le pont, d'Avignon,
L'On y danse tout en rond!

Ja, dat liedje ken je wel. Het is er zoëen/zo-een/zo een die in je hoofd blijft zitten als je 'm drie of vier keer zingt. Je begint opeens spontaan met fluiten, zingen, dansen niet - maar toch. Dus zing maar niet, of liever: zing maar wel, maar stop een prop in je bek, want ik wil het niet horen. Want dan zit ik er zelf weer een dag mee.

Ik vind het een plezierige gedachte om er van uit te gaan dat je iets léért van een vakantie.
Zo heb ik deze vakantie geleerd:

  • Lavendel-ijs is smerig.
  • Schorpioenen zijn niet echt eng. Tenminste, vind ik. Toen er eentje in de tent zat schrok ik me in elk geval niet dood, maar veegde ik m gewoon van m'n broek af en ging ik ontbijten.
  • Truc is het Franse woord voor 'ding' en Fransen gebruiken het verbazingwekkend veel. Ook wel logisch, want het woord 'ding' of 'dinges' of 'dingetje' gebruik je vaker dan je denkt. Denk ik.
  • The Arcade Fire is een band. Hun eerste album heet Funeral (2004). Ze zijn beter dan U2.
  • In 1309 werd de pauselijke residentie naar Avignon verplaatst (dat wist ik eigenlijk al, of dat hoorde ik te weten. Komt op hetzelfde neer, ongeveer).
  • Wikipedia is een klere-site, maar wel handig. Verdomme, wat moet je daar nou mee? Omarmen of boycotten?



Deze lijst kan natuurlijk nog veel, veel langer doorgaan tot hij het hele scherm beslaat en niemand het kan opbrengen alles te lezen. En heeft het nou echt zin om iets te typen dat NIEMAND leest? Ja, natuurlijk heeft dat zin. Maar het is maar de vraag of je er echt zin in hebt.
En het antwoord is nee.

Gelukkig heb ik tijdens de vakantie elke keer als ik een ingeving kreeg snel opgeschreven waar ik over zou moeten bloggen als ik terug zou komen. Dus nu heb ik een lijstje met woorden waar ik 10 minuten naar kan kijken, en ik heb geen idee waar het allemaal op slaat. Kortom, dat is vet mislukt. En nu moet ik maar weer zomaar wat verzinnen.

Of nee, wacht! Ik heb nu al genoeg geschreven, haha. Misschien nog een foto van de vakantie. Als afsluiter.

Tot morgen (jawel).

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Juist. The Arcade Fire! Briljant debuutalbum en de band hoort ook zeker bij die andere 500 die beter zijn dan U2

jesper zei

Aha, daar is de eerste vaste bezoeker al weer terug!

Welkom, welkom. En hoe fijn, dat je het ook nog met me eens bent. Zo hoort het ook!

Fenna zei

hahaha die lach van jou in dat filmpje is ronduit hilarisch.. vooral als je m vaker achter elkaar hoort