09-05-2006

Oom Jesper is absurd.

Het is vandaag zo'n dag voor verliefdheid. Daar zijn Mieke en ik het over eens. Je wil alleen niet weten waar dat gesprek dan op uitloopt.

En als ik zeg dat je dat niet wilt weten, dan gaan we het ergens anders over hebben!

Namelijk over chips.

Mensen, als je chips in een bak op de grond zet moet je nóóit, maar dan ook nóóit, als een hond op vier poten daar iets uit gaan eten.
Geloof mij maar. Het klinkt misschien gek, raar en nogal abstract, want hoe vaak doe je dat nou? Maar tóch is het belangrijk dat je dat onthoudt. Gewoon voor als je een keer in die situatie terecht komt.

Net zoals iedereen (tenminste, ik) zich wel eens heeft voorgesteld wat je zou doen als je in een vliegtuig zit dat neerstort. Je wéét dat je zeer waarschijnlijk doodgaat maar je hebt nog een paar minuten. Zeg, nog tien minuten. Wat ga je dan doen?

Iets wat je nog nooit gedaan hebt, of je zuipt alle wiskey op. Daar komt het zo ongeveer op neer. Wat je in elk geval niet doet is naar je moeder opbellen dat je neer gaat storten. Dan krijgt dat mens een halve dag éérder een enorme schok te verwerken dan normaal gesproken. En dat is niet fijn. Gun haar die halve dag blij leven nou, joh. Gewetenloze krengen gaan dan zitten bellen.

Een mobieltje (ik heb warme handen, echt niet normaal meer) is echt zo'n uitvinding die zichzelf noodzakelijk maakt. Je denkt heel vaak: wat deden mensen in godsnaam zonder mobieltje in DEZE situatie? Waarschijnlijk waren mensen vroeger, zonder mobieltje, veel creatiever. Dan deden ze helemaal de MacGyver-shit. Hey, een elastiekje! Hey, een pinnetje! Zo, een ladder om dit gat uit te komen.

En nu is het al zover dat een mobieltje een camera moet hebben, je moet er spelletjes op kunnen spelen, en een mp3-speler moet het ook zijn. En in al die dingen is een mobieltje echt zwaar matig, maar ze worden wel steeds duurder en onhandiger en groter en lelijker. Lelijk vooral. De meeste mobieltjes zijn echt foei, foeilelijk.

De meeste kleren zijn echt foeilelijk. Tuurlijk, ik heb zelf ook lelijke kleren, maar die vind ik zelf grappig - ik bedoel meer.. je gaat naar de H&M (dat is een coole winkel) en je ziet dingen die je mooi vindt, die koop je dan. Maar dingen die je niet mooi vindt nemen 95% van de winkel in beslag, poppen die er staan hebben lelijke dingen aan die je soms niet eens in de H&M kan kopen, de verkopers hebben lelijke kleren aan, van die dingen die je zelf absoluut niet aan zou willen. Of kunnen. Maar meestal willen.

Maakt dat eigenlijk uit, lelijk of mooi?
En maakt het uit wat andere mensen de fuck denken?
En is het erg als je niet lacht om slechte grappen die andere mensen heel leuk vinden?

Vandaag maakte iemand een grap die ik al bedacht had en waarvan ik gedacht had: die is zo slecht, die maak ik niet. Dus hij maakte m, ook nog een nogal geforceerd - en iedereen lag dubbel, behalve ik, want ik vond 'm echt niet zo leuk.
Dat heb ik dus nog nooit eerder gehad. Het is niet echt heel leuk als iedereen lacht en jij niet omdat je zeg maar al vooruit gedacht hebt.

Jezus, een mens uit mijn werkcollege ging iets vertellen en ze zei echt om de drie woorden 'zegmaar'. Wat heb ik me daar aan geërgerd. Maar van dat soort dingen zeg je niks. Dat is beleefd.

Wat ook beleefd is: drinken doe je in een beker en drink je niet uit het pak (onzinnig). Je eet met mes en vork (nergens goed voor). Je was je handen als je naar de WC gaat.

Waarom was je eigenlijk je HANDEN? Waarom niet gewoon meteen álles? Alsof je handen speciaal viezer worden dan iets anders. Alsof er iets vies wordt, want je staat elke dag onder de douche en je wast je handen voor het eten (van de pot gerukt) en je hebt elke dag nieuwe sokken enzo.

Genoeg.

Hasta la Pasta!

10 opmerkingen:

Fenna zei

met je handen zit je overal aan te frunniken.

jij wou toch zo'n stewardessje pakken ipv whiskey? =P

Anoniem zei

hoi

jesper zei

een stewardess verkrachten valt onder de categorie 'dat heb ik nog nooit gedaan'.

hoi plien.

Anoniem zei

Ik heb dus praktisch geen mobieltje. Ik had hem vandaag best wel nodig, dus heb ik hem meegenomen, maar dat soort gevallen zijn zeldzaam. Ik wil helemaal niet superbereikbaar zijn, flikker maar lekker op. Als anderen maar bereikbaar zijn.

@Maaike (als die dit nog eens leest :P): Moest je vandaag naar Radiohead of ben je gisteren geweest? Ik zou namelijk vandaag gaan :'(

Ongelofelijk, dat heb ik weer!

jesper zei

Wat? Wat?

Waarom ga je niet gewoon? Ik mis iets.

Anoniem zei

Het concert van vandaag is naar 28 augustus verschoven..

Maar Arjan, bekijk het van de mooie kant: nu heb je nog iets om naar uit te kijken!! Ik hoorde dat het heel gaaf was gisteren, dus iedereen die al geweest is, is in augustus dus echt onwijs jaloers, omdat zij het allang weer achter de rug hebben :D

jesper zei

Eeeh. Nee.

Iedereen die nu gegaan is heeft dikke lol dat iedereen moet wachten.

En wachten is kut.

Wat ben ik blij dat ik daar sowieso geen kaarten voor heb. Haha, dan was ik nu pissig geweest joh, zo. Poe.

Anoniem zei

Jesper aan jou heb ik geen hol, dus halt die Klappe.

Gelukkig heb ik nog gewonnen met dammen: toch nog één unieke ervaring voor vandaag.

Emma is trouwens goed ingelicht, hoe dat zo?

Anoniem zei

Ik ging dinsdag en het was ZO tof. We (=Miriam en ik) waren er al om 2 uur en we stonden helemaal vooraan, bijna in het midden. Het was echt geniaal, ik zou me als ik jou was heel erg gaan verheugen:)

Anoniem zei

Hehehe. Ik hoorde dat niet alles goed ging, maar dat het wel gewoon een gave show was. Dus hopen dat 28 augustus alles goed gaat én de show cool is :P

Ik hoorde trouwens dat die drummer tijdens Street Spirit aan het huilen was, zijn tranen wegveegde en toch weer met pijn en moeite verder ging. Zware zjit.

Maar goed, ik verheug me er wel op, maar niet teveel, want dan word ik gek :P

Nog maar 107 daagjes!