02-05-2006

Nouw dan, stommer-r-r-r-r-d!

Allereerst, teleurstellende resultaten op het CD-aanprijsgebied qua verkoop, maar goed, nu kennen jullie allemaal Rap-It enzo en dat was toch uiteindelijk meer het doel, of niet! Jawel. Maar een CD kopen kan altijd alsnog hoor. Kom op.. aah.. goed. Genoeg gezeurd. Je doet het of je doet het niet. Kan mij een worst wezen, zo'n lange rode salamiworst. Of zo een met een wit velletje waar je stukken af moet snijden met een mes.

Verder is het vandaag mooi weer en dat brengt het goede in mensen naar buiten. Ik fietste een stuk tegen de richting in en ik werd meteen uitgemaakt voor 'lul!'. Die man overtreedt zelf zeker nooit zo'n onboeiende verkeersregel ofzo, de Jezus van het verkeer was dat. Hij had een snor en een kale kop.

Zoals ik al zei brengt het het beste in mensen naar voren. Even verderop kreeg ik een bloedneus.

Maar verder is mooi weer wel fijn natuurlijk. Meer file, iedereen vrolijk, iedereen korte rokjes aan, zonnebril op. Zomermuziek op de radio, ook geweldig. En overal de Nederlandse vlag. Die zijn mensen zeker vergeten weg te halen, maar dat staat wel vrolijk. Doet me een beetje denken aan die Nazi-optochten, dan zwaaien ze ook met al die vlaggen. Alleen waren die rood met wit, en onze is rood met wit en een beetje blauw. Alle kinderen spelen opeens buiten. Er zijn echt ontiegelijk, debiel veel kinderen die opeens allemaal buiten voetballen.

Er lag een gele voetbal in de sloot.

Arrogante mensen winnen een discussie altijd - of in elk geval, dat dénken ze. Als het niet zo is houden ze gewoon vol dat ze altijd gelijk hebben. Volgens mij houdt eigenlijk iedereen altijd vol dat ze altijd gelijk hebben. Je zegt bijna nooit: ja, ok, eigenlijk heb je wel gelijk, toch maar alle buitenlanders eruit schoppen dan maar. Hoe vaak overtuig je nou écht iemand?
Daarom is discussiëren overbodig.

Jumble, jumble
All at my house
Come on over
Sleep on the couch
Can't even see ya
Look like a mouse

White Stripes. Jack White van White Stripes heeft een nieuwe band, The Raconteurs. Maar hun album is gelekt, vér voor de releasedatum. Daar zullen ze wel niet blij mee zijn. Wij wel, want het is best leuke muziek. Zo werkt dat nou eenmaal. Zoals Jean het zei: Jammer, dan kunnen ze geen Ferrari meer kopen voor hun opa.

Precies.

Een Ferrari is helemaal niet handig. Hij wordt gejat, je moet er een plasticje overheen doen als ie buiten staat, je kan er bijna niet in rijden - ja, dat kan wel, maar je kan nooit op de helft van je vermogen rijden zonder dikke boetes te krijgen, dus dat is gewoon zonde. En alle kwajongens, etterbuilen, lastpakken en belhamels die er maar zijn proberen je Ferrari-embleempje te jatten voor in hun slaapkamer. Dat staat leuk in zo'n pauperhuis, aan de muur. Ik ben cool, ik heb een Ferrari-teken aan de muur hangen, hoor! Doont mes wif mie!

Het enige dat ik aan de muur heb hangen is..

Een LOTR-poster (maar die moet ik eens vervangen), een oude kaart van Nederland (uit 1800 ofzo), een Matrix-poster (die is nog goed), een prikbord, nog een poster met Chinese tekens enzo, een barometer, een lamp (boven mn bed), en.. nee, dat is het. Dat is ook genoeg hoor. Ik heb niet meer nodig dan dat.

Goed, tijd voor ochtendgymnastiek. Nienke doet het voor.

Met je nek naar rechts, en dan naar links! Maar hou je hoofd in dezelfde stand als je dat doet - een beetje schuin, maar toch redelijk recht. Een beetje die dans-move, weet je wel. Die iedereen doet maar niemand kan. Maar iedereen denkt dat ie m kan. Dát dus.

Kan mij een worst wezen of je het doet of niet, maar bedenk wel dat een steeds groter deel van de bevolking steeds dikker wordt. Veel mensen gaan daar aan dood, hoor. En omdat het heel erg is als er iemand doodgaat, kan je maar beter allemaal ochtendgymnastieken. Naast het feit dat het een leuk woord is, zorg je ook nog dat we te maken krijgen met overbevolking! Als dat geen grap is.

Wauwie. Nu heb ik de fiets van mijn buurman. Die ene die overleden is, ja, die buurman had natuurlijk een fiets. Hij was lang dus hij had een grote fiets. En nu heb ik die fiets.
Nouja, fiets, het is meer een paard. Je moet 'm echt bestijgen en dan hopen dat ie je er niet aftrapt. Het is een fiets met karakter. Met een persoonlijkheid. En hij kan vast aan de boom in onze voortuin, wat een grap. Wát een fiets.

Van mij, afblijven joh!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Spinvis - Lotus Europa
...
Zie je die fiets?
Die fiets is geheid van die man
Die vanmiddag hier dood ging
Zijn kleren die liggen hier nog in het kluisje.
Tweehonderdveertig.
Net als zijn schoenen.
Lelijke schoenen.
Daar doe je geen mens een plezier mee.

Moet je eens nagaan:
Zo in zijn graf.
Gewoon in zijn zwembroek.

Moet je eens denken:
Lig je daar onder de grond.
Zo in je zwembroek,
Zo in je kist.
Zonder een liedje,
Zonder pensioen
En zonder je handdoek.
Alleen nog zijn fiets.
Die staat daar te wachten.

Best ook wel zielig;
Een fiets zonder baasje.
En straks na het weekend,
Daar kun je op wachten,
Ook zonder zadel.
___

Mooi nummer. Mooie tekst. Heerlijk.

jesper zei

Zomermuziek!

AAAAH!