12-01-2006

Weapon of Choice

Het is lastig uit te leggen, dus ik ga het niet doen.

In mijn beleving is de hele wereld zwaar geschokt dat ik mijn héle vorige blog weggegooid heb. Voor mijzelf maakt het geen donder uit want het proces van mijn blog schrijven is waar het om gaat, en die comments van jullie natuurlijk. Als een post verouderd is en er niet meer op gecomment wordt, is hij afgeschreven en maakt het mij niet uit wát er mee gedaan wordt. Who cares? Het stukje tekst heeft zijn doel vervuld.

Verder heb ik iets geleerd. Ik zal het ook maar toepassen dan, anders krijg je nog een keer al dat gezeik en daar heb ik helemaal geen zin in, verdomme.

Alles blijft dus hetzelfde, alleen jesperd is in jeeeps veranderd, en ikzelf. Niet heel erg, maar een klein beetje. Ik heb geleerd dat.. iedereen mijn blog leest, en iedereen mijn blog te serieus neemt. Daarom doe ik het niveau omlaag. Het is geen fucking dagboek. Het is ook niet de plek om mensen te ver- of beoordelen, denk ik. Het is een plek waar ik op kan schrijven wat ik op wil schrijven zonder dat iemand me daar op af kan rekenen, waar ik mijn gedachten kwijt kan en jullie, geacht publiek, kwijt kunnen wat voor opmerkingen je kwijt wilt. Dát is deze plek. Ik moet zorgen dat er niks tegen me gebruikt kan worden. Ik moet een plan smeden. Kent iemand dat liedje van Sesamstraat.. "het maaakeeen van een plán."? Nou ja, dat idee dus.

Michael Jackson he.. ik vind, ik vind, dat iedereen 's op moet houden met het obsessief belangstelling tonen in zijn persoon. De man maakt muziek en daar is hij zonder twijfel goed in - en het GAAT om de MUZIEK. Niet om zijn neus. Niet om zijn huidskleur (eigenlijk is het gewoon dikke discriminatie).
Thriller is het BEST VERKOCHTE ALBUM ALLER TIJDEN. Besef je dus dat hij beter verkocht heeft dan The Beatles, The Rolling Stones, beter dan Britney Spears, beter dan David Byrne (maar dat is geen verrassing). En dan krijg je dat gedoe met die kinderen, en wordt hij hardhandig van zijn voetstuk getrokken en in elkaar gestampt totdat er niks meer van over is. Mijn broertje zegt wel eens: "Ik ben zo moe als Michael Jackson na een peuterspeelzaal!". Ik geloof dat de hele wereld vergeet dat hij vrijgesproken is, niet schuldig. Niet schuldig. Er was niks aan de hand. Hij heeft het niet gedaan. Hoe weten mensen dan toch zo zeker dat hij schuldig is aan pedofilie? Omdat ze sensatie willen, een leuk verhaal, spanning en avontuur. Net als Tonke Dragt, De Brief Voor De Koning, daar staat ook op: Spanning en avontuur!. Maar dat is een verhaal, Michael Jackson bestaat. Hij leeft, hij denkt, hij is nét als jij en ik alleen dan wat minder neus en wat meer rechtzaken aan z'n broek.

Maar wat doe je er aan?

Omdat dit toch een nieuwe blog is weiger ik het uploaden van muziek voort te zetten, maar ik kan jullie allemaal aanraden in ieder geval Billie Jean te downloaden, want dat is het beste nummer op het best verkochte album aller tijden, en dus (discutabel) het allerbeste nummer aller tijden. Wat nou Bohemian fucking Rapsody, tss.

Michael Jackson - Billie Jean

Die was eigenlijk voor Fenna, maar ik kan het dus niet laten he. Dit is echter eenmalig. Uitzondering op de regel.

Overwinning. Mijn revolutie werpt zijn vruchten af. Niet alleen maak ik meteen nieuwe vijanden (bij elke revolutie vallen er nou eenmaal slachtoffers), het brengt ook goede dingen met zich mee:

Thomas zegt:
HU HU.... HU HU
Thomas zegt:
SjeMOOON aaah
Thomas zegt:
OEhoe !?!
Thomas zegt:
hm.. ik heb er lang niet voor durven uitkomen..
Thomas zegt:
maar eigenlijk is michael jackson wel cool :P

(Disclaimer: ik heb toestemming gevraagd voor deze quote. Hij is niet uit zijn verband gerukt. Het maakte mij alleen opeens zeer vrolijk.)

En, wat vinden jullie van mijn nieuwe lay-out, mijn nieuwe domein en dezelfde mij?

6 opmerkingen:

Fenna zei

mooie revolutie (Y)

mij boeit dat michael jackson gedoe allemaal niet zo.. zn muziek is oke en verder.. ach.. allemaal publiciteit om niks.

Anoniem zei

Ik schrok me al dood toen ik zag dat jesperd weg was! Maar gelukkig, er is een nieuwe. Weet je, nu vind ik het wel moeilijker om te commenten want ik heb het idee dat je dan ineens ook onwijs serieus moet commenten en echt iets zeggen op je blog, wat ik dus nu niet doe. Doe ik zo. Maar.. ik blijf wel een trouwe commenter hoor! neee ik laat je niet in de steek. Je layout is mooi:)
Oke. Dan nu over je blog.

Michael Jackson is een apart figuur en ik geloof ook niet dat hij totaal onschuldig is, maar het wordt allemaal zo onwijs opgeblazen. maar wat wil je als je zo bekend bent. maar idd, zijn muziek is goed en daar gaat het om. zo.

Anoniem zei

Jesper, ik vind de lay-out mooi!! Je domein was ff schrikken, maar op zich maakt dat verder niet veel uit natuurlijk. En jezelfde jij blijft leuk. Dat wilde je horen he? Nou alsjeblieft.

En Michael Jackson... jij vind, jij vind, "dat iedereen 's op moet houden met het obsessief belangstelling tonen in zijn persoon".

Maar... Michael legt ook wel een beetje obessief de nadruk op zijn persoon natuurlijk. Hij vráágt om die belangstelling, nou dan zal ie 't krijgen ook.

Ik ben al dat gezeur om Michael Jackson ook wel zat trouwens hoor, maar ik denk dat dat vooral komt doordat ik 'm een beetje creapy vind (hmm, ik doe er as we speak zelf aan mee...) en ik gewoon niet al te veel over hem wíl weten.

Das mijn mening. Volgens mij werkt je idee.

Anoniem zei

De tijd van de comments klopt niet trouwens.

Anoniem zei

Dit nieuwe domein vraagt zeker om meer inzet en doorzettingsvermogen van ons trouwe commenters.

en ik weiger om serieus te gaan commenten. dat ligt gewoon niet in mijn..vermogens.

Anoniem zei

So this is how it started.... Shameful.