04-10-2008

Hear Tale Signs

Het Arameense firmament laaide 's nachts op als een bonte verzameling kermislichtjes.
Al jaren was dat een ergernis die met regelmaat leidde tot ingeschreven stukken in de Arameense Staatscourant.
"Elke nacht moet ik mijn ramen blinderen met de meest uitgebreide zorg", wanhoopte de een. "Nooit kan ik een stap buiten de deur zetten, of zelfs maar door een kier naar buiten gluren, zonder dat ik overspoeld raak met kitscherig kermislicht", zeurde de ander.
"Het is een verkrachting van je netvlies, het is een harde straal braaksel in je ogen, het is wild homo-erotisch", dat schreven ze ook, maar dat soort berichten werd niet geplaatst in de Staatscourant.

Tourisme werd een belangrijke inkomensbron, en ook de illegale circuits draaiden op volle toeren; de kinderen die er opgroeiden, herinnerden zich hun jeugd als een blije, kleurrijke kindertekening. Maar de rest vervloekte het hemellicht iedere avond grondig, en langzaam aan ontvolkte de streek waar het flikkerend gekleurde neonlicht de bevolking nacht op nacht uit zijn slaap hield.
En de Staatscourant ging failliet.

5 opmerkingen:

Carl Piccadilly zei

Dat land bestaat niet. Je gebruikt een heel continent als De Ander om je eigen Westerse twijfels, arrogantie, verwachtingen en desillusies op te projecteren en erop te kunnen reflecteren. Richard Burton die je bent.

Frans zei

Ik droomde vannacht dat het 31 december was en dat ik nieuwjaar wou gaan vieren in Amsterdam maar dat ik me 's avonds bedacht dat ik nog iets in Deventer moest ophalen en heel Deventer was leeg afgezien van de kerstverlichting en uiteindelijk ben ik niet meer teruggegaan naar Amsterdam maar ben ik vroeg gaan slapen. In mijn droom dan. In de werkelijkheid was ik al in Amsterdam en was ik laat gaan slapen. Hoe dan ook.

jesper zei

NA het lezen van deze blog of VOOR het lezen van deze blog?

Frans zei

VOOR. Ha. Dat maakt het dus een totaal irrelevante mededeling.

Carl Piccadilly zei

ik droomde vannacht dat ikACH LAAT OOK MAAR